pondělí 9. května 2016

Recept 3. - Cookie americké sušenky

Ahooj zlatíčka!

Vím, že s receptem přicházím po delší době než jsem slibovala, ale bohužel mi během posledního týdne moc času nezbylo. Pořád jsem pracovala, do toho škola a taky horečky, bohužel... Ale dnes vše vynahrazuji, tak sledujte :-)

Recept je z mé nejoblíbenější kuchařky. Samozřejmě miluji i jiné kuchařky, ale tady k téhle mám určitou citovou vazbu, protože to byla vůbec první kuchařka, která mě tak nějak nakopla asi v 15ti letech a od té doby vařím s radostí. Recept jsem trochu poupravila, protože si pamatuji, že jak jsem sušenky kdysi zkoušela, celkem se roztekly, tak sem píšu svůj upravený recept. (původní najdete viz. kuchařka)

BUDETE POTŘEBOVAT:
  • 100 g másla nebo rostlinného tuku (já jsem použila Heru)
  • 100g cukru (doporučuji menší množství)
  • 175 g hladké mouky (já jsem smíchala půl na půl hladkou a polohrubou)
  • 175 g čokolády (odhadněte od oka)
  • špetka kypřícího prášku
  • kapka vanilkové esence
POSTUP:

Změklé máslo s cukrem se pokusíme zapracovat do jemné, pěnové konzistence. Smícháme kypřící prášek s moukou a prosejeme k máslu s cukrem. Přidáme kapku esence (není nutnost) a čokoládu a vše vypracujeme do pevnějšího těsta, které se nám ovšem nebude lepit na ruce. Těsto necháme chvilku odpočinout v ledničce.

Odpočaté těsto vypracováváme do malých kuliček, které postupně na plechu rozmáčkneme do placiček pomocí vydličky. I přes to, že jsme čokoládu již dávali do těsta, jsem si pár kousků nechala na dozdobení povrchu sušenek. Jakmile máme hotové placičky, ozdobíme ještě pár kousky čokolády.

Dáváme péct na 180 C v knize je uvedeno cca 15 min, protože pravé cookies jsou na okrajích křupavé a uprostřed vlhké a měkké. Já jsem pekla cca na 30 min do zlatova. I přes to, že sušenky budou stále uvnitř jakoby neupečené nemusíte se bát. Po vyndání z trouby a vychladnutí pěkně ztuhnou do pevného, křupavého tvaru. Dobrou chuť!

Já se ještě jednou omlouvám, že fotky jídel jsou focené mobilem, ale u nás není možné jídlo naaranžovat a fotit. Už tak mám co dělat abych stihla "quick pic". I tyhle sušenky zmizely ani nevím jak!








0 komentářů:

Okomentovat