sobota 9. dubna 2016

Recept 1.-Mrkváče/mrkvánky

Ahoj při dnešním sychravém počasí!

I když to tu zatím vypadá jako seznam koupených věcí, mým  velkým hobby je i peční a vaření. A proto dneska nastává premiéra prvního receptu. Chápu, že si plno z vás řekne jak můžu vařit a vůbec něco umět s takovými nehty, apod. Ale věřte mi, že to není o nehtech...protože taky se můžete setkat s takovými, které nehty nemají a jejich maximální gastro výkon je vaječina :-D A předem se omlouvám za kvalitu fotek z mobilu, ale u vaření nebudu fotit zrcadlovkou.

Úvod by jsme měli, tak pojďme pomalu přejít na samotný recept. Jedná se o sladké na způsob lineckého, jehož těsto není moc sladké, ale kompenzuje si to náplní buď z povidel, nebo libovolné marmelády.

Budete potřebovat: 
  • 420 g hl. mouky
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 50 g cukru
  • 250 g mrkve (já jsem měla najemnou nastrouhanou)
  • 200 g másla nebo Hery
  • povidla nebo marmeláda na náplň

1) Nastrouháme si mrkev, kterou smícháme se všemi dalšími surovinami do pevného těsta. To dáme na chvíli odpočinout do ledničky, aby se nám s ním lépe pracovalo (ale není podmínkou).


 2) Pokud máte pocit, že vaše těsto nelepí můžete s ním pracovat rovnou. Na posypaný vál položíte těsto, které vyválíte do zhruba 2-3 mm plátu. Z toho pak vykrajujete kolečka nebo čtverečky dle volby. Velikost záleží na vás a podle ní pak taky budete mít finální počet kusů.

3) Já jsem vykrajovala kolečka o průměru cca 7cm. Po spotřebování celého těsta, na naše vykrojené kolečka klademe povidla nebo marmeládu opět dle vaší volby. Pokud jste zvolili tvar koleček stačí pouze přeložit obě strany a dát péct. Pekla jsem od oka, ale myslím že to bylo cca 30-45 min na 190 C. Věřím, že poznáte kdy už jsou vaše mrkváčky upečené do zlatova.

4) Po vyndání z trouby ještě posypáváme cukrem a necháváme zchladnout.

5)  konečný výsledek by měl vypadat nějak takhle:

Doufám, že se vám dnešní recept líbil a určitě vyzkoušejte a pochlubte se mi vašim výsledkem zde v komentářích. Těším se na vás zase příště a užívejte i né zrovna pěkného počasí :-)


1 komentář:

  1. Ahoj Peu.Budeš přidávat více receptů nebo jen tady ten?

    OdpovědětVymazat