sobota 16. dubna 2016

Recept 2. - Křehký koláč s jahodovo-tvarohovou náplní a drobenkou

Ahoj.

Je tady opět po nějaké době recepis na sladkou tečku. Je to taková variace na čokoládový koláč s drobenkou. Já jsem ale měla doma jahody a hodně tvarohu a nevěděla jsem co s tím a žádný recept mě na tohle kombo nikde nezaujal. Tak jsem si vytvořila něco vlastního a myslím, že to fakt jde. Jen se po něm doma zaprášilo a prý je výborný, tak určitě stojí za to vyzkoušet, kdyby jste náhodou neměli nápad na žádné víkendové pečení :-D


POTŘEBUJEME:

Těsto:
-250 g hladké mouky
-1 lžička kypřícího prášku
-150 g Hery, či jiného rostlinného tuku
-špetku soli
-1 vejce
-125 g moučkového cukru

Náplň:
-500 g tvarohu + 250 g tvarohu ve vaničce (lze použít i pouze kostky a zjemnit třeba jogurtem)
-3 vejce
-2 menší vaničky jahod
-1 jahodový puding (prášek)
-80 g krupicového cukru
-1 vanilkový cukr
-citrónová kůra a šťáva

Drobenka:
-150 g hladké mouky
-75 g Hery
-75 g krupicového cukru


1) Mouku s kypřícím práškem prosejeme do mísy. Přidáme zbytek surovin a vše vypracujeme ve hladké těsto. Uložíme na cca 30 min do ledničky.

2) Mezi tím, co těsto odpočívá jsem si připravila jahodové pyré a formu. Pyré je jednoduché, stačí jahody rozmixovat tyčovým mixérem. Množstvím jahod se nemusíte přesně řídit podle mě, záleží na vás kolik jahod zrovna máte k dispozici a nebo jak intenzivní chcete mít chuť jahod v náplni. Formu o průměru 26 cm vymažeme tukem a vysypeme strouhankou.

3) Vysypeme si vál a polovinu těsta vyválíme na kulatý plát a vyložíme jím dno formy. Párkrát propíchneme a dáme předpéct cca na 10-15 min do trouby vyhřáté na 180 C.

4) Všechny suroviny na náplň smícháme s jahodovým pyré, které jsme si vytvořili. Opět počet tvarohů je pouze na vás a od počtu se bude odvíjet i výška dezertu. Já jsem použila 4 tvarohy a vše drží na svém místě tak jak má. Pokud nemáte k dispozici vaničkový tvaroh, ale pouze kostkové tvarohy, stačí je trochu zjemnit pomocí pár lžic jogurtu. Citrónovou kůru a šťávu přidávejte dle vlastní chuti. Stačí malinko jen na podtrhnutí chuti jahod.

5) Drobenku vytvoříme tak, že všechny přísady smícháme dohromady a prohněteme rukou do malých hrudek.

6) Ze zbylého těsta vyválíme pás hrubý okolo 5 cm a vyložíme jim dortovou formu po okraji. Formu naplníme vytvořenou směsí a posypeme drobenkou. Takhle připravený koláč dáváme dopéct cca na 55-60 min do vyhřáte trouby na 180 C. Po vyndání necháváme schladnout a ještě trochu odpočinout.


Dobrou chuť!!!

2 komentáře:

  1. je možný recept na ten čokoládový? děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až ho budu zase péct určitě ho tu nasdílím, tak sleduj blog. Jinak princip je v tom, že tady k těm surovinám na těsto a do drobenky přidáš cca 20dkg kakaa, a tvaroh je čistý bez jahodového pyré a jahodový puding je nahrazen 2mi lžícemi vanilkového :)

      Vymazat